söndag 16 februari 2014

#11 Med längtan till våren

Jag har haft en canvas liggandes länge väntandes på att jag ska göra något av den. Det var en canvas med tryck på redan, typ natt i new york, som jag köpt billigt någonstans och tänkt att jag ska måla över. Med en kraftig längtan till våren tog jag nu tag i det och skapade en mixed media tavla.

 
 
Jag började med att täcka hela tavlan med sidor från en bok. Har sedan målat över hela ytan med utspädd vit akrylfärg och med lite lila metallicfärg. Målade med guldfärg lite här och där och genom några stenciler. Använde sedan gesso på en egengjord stencil för att skapa hjärtana. Värme gesson med värmefönen vilket ger en lite annorlunda yta. Målade över allt med mer lila färg men tog bort den lite på olika ställen.
 
 
 
 
Sen gjorde jag en bildöverföring med hjälp av lacklim. Texten kommer från bloggen gingers house, en av mina absoluta favoritbloggar. Där finns underbar WordArt som ger så mycket inspiration. Målade sen över allt med mer lila färg och även blå och rosa metallicfärg fick vara med på några ställen. Vek fjärilar av bokblad och färgade in dem på olika sätt innan de limmades på tavlan.
 
 
 




 

 

 

 

1 kommentar:

  1. Kanonfin tavla... det härliga med mixed media är att allt kladd all färg ja allt är tillåtet *S*
    Tjingeling.

    SvaraRadera